La temporada arranca amb una setmana de retard a causa de la inundació en el gimnàs del recinte Yurema Requena i a problemes burocràtics derivats de la nova Llei de contractes i afig un nou gimnàs per als usuaris del CTE
La campanya esportiva 2018-2019 del Servei Municipal d’Esports (SME) de Vila -real acaba de donar començament, en plena posada a punt de la piscina coberta i amb la incorporació de nous serveis per als socis i usuaris.
El regidor d’Esports, Javier Serralvo, ha explicat que “malgrat començar una setmana després d’allò previst, els cursos i activitats estan en marxa i estem treballant perquè en breus puga estar tota la campanya al 100%, a causa d’alguns problemes que els veïns han de conèixer per a evitar els enganys partidistes”.
En aquest sentit, Serralvo ha indicat que el principal escull ve derivat de la nova situació amb la qual es troben les administracions públiques, arran d’entrar en vigor la nova Llei de contractes. “Està sent una adaptació complicada per a tots, ja que algunes activitats que el propi SME no pot prestar i que requereix d’una contractació externa, abans es podien aconseguir més fàcilment i ara requereixen de molta més burocràcia, amb retencions de crèdit reservades amb antelació, contractacions obertes perquè es presenten totes les empreses que ho desitgen i el corresponent tràmit per a poder donar d’alta el servei, una vegada adjudicat”, assenyala.
Per aquest motiu, l’edil ha assegurat que “no s’ha produït cap retallada, de fet, hem seguit introduint millores i fent el que cada any intentem fer: que hi haja més varietat i oferta per a ser un servei pioner com som”.
El curs, que hauria d’haver arrancat el 24 de setembre va començar set dies després, l’1 d’octubre, previ avís als usuaris i inscrits a les activitats que, tal com assenyala el responsable de l’SME, José Ramón Cantavella, “han sigut molt comprensius”. Així mateix, a la burocràcia per a contractar algunes activitats també s’han sumat els tràmits per a la realització d’algunes millores en espais esportius, que han retardat l’inici d’aquests treballs. “Per si no fos poc, el gimnàs de la piscina Yurema Requena va patir una inundació i el parquet requereix d’una renovació integral”, explica Serralvo, qui afig que “la infraestructura s’està adaptant perquè no torne a ocórrer”. “El nostre servei d’esports compta cada vegada amb més socis i usuaris que requereixen de més activitats i oferta i així estem evolucionant cada any, per a proporcionar-los allò que demanden, sempre en col·laboració amb els centres esportius privats de la ciutat i per un preu únic en tota la província”, afirma.
Així, a les 400 hores de classe setmanals que s’ofereixen en diversos espais, se sumarà ara, com a novetat, la creació d’un xicotet gimnàs en la piscina del Centre de Tecnificació Esportiva. “És una forma de facilitar la pràctica esportiva als usuaris que acudeixen a nadar al recinte, que se situarà en la planta baixa i que comptarà amb 25 posicions de treball simultànies”, assenyala Cantavella. A més, també es va a crear un grup específic per al manteniment i cura del benestar físic de les persones derivades per l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC).
“Esperem que aviat es puga utilitzar al complet el servei Reserclas, que ara opera d’una manera provisional i agraïm la comprensió que han tingut els usuaris durant aquests dies”, apunta Serralvo, al mateix temps que lamenta la “deslleialtat de l’oposició, que pretén que cometem irregularitats, cosa que no ocorrerà”.