- Claudia Dolz Tornador i Sergio Blanco Gómez seran els encarregats d’anunciar l’inici oficial de les Falles de Burriana 2026 en el pregó i la Crida
Les Falles de Burriana 2026 faran un pas històric amb la incorporació, per primera vegada, de dues figures encarregades d’anunciar l’inici de les festes josefines: una pregonera major i un pregoner infantil. Així ho ha anunciat la regidora de Falles i presidenta executiva de la Junta Local Fallera de Burriana, Paloma Boix , qui ha destacat que aquesta novetat “dona també protagonisme a la infància fallera i reconeix el paper fonamental de totes les generacions en la festa”.
La Junta Local Fallera ha designat com a pregonera major a Claudia Dolz Tornador i com a pregoner infantil a Sergio Blanco Gómez , dos perfils profundament vinculats al món faller.
El pregó de les Falles 2026 tindrà lloc el diumenge 15 de febrer i, junt amb la tradicional Crida, marcarà de manera oficial l’inici de les festes. L’acte recorrerà diferents punts del municipi i finalitzarà a la Plaça Major, on es realitzarà la lectura final des del balcó de l’Ajuntament, donant pas a la Crida amb la participació de les Reines Falleres de Burriana i l’alcalde de la ciutat.
Claudia Dolz Tornador, pregonera major
Claudia Dolz Tornador, de 25 anys, és graduada en Periodisme i en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Jaume I, després de cursar els seus estudis al Col·legi Consolació i a l’IES Llombai. Fallera des de l’any 2005, va iniciar la seua trajectòria a la Falla Barri València i, des de 2022, forma part de la Falla Plaça Chicharro.
La seua vinculació amb la festa ha sigut constant i destacada, ocupant nombrosos càrrecs tant en l’etapa infantil com en la major. Va ser Fallera Major Infantil en 2011, Dama de la Ciutat en 2009 i ha format part de diferents Corts d’Honor, tant de la Junta Local Fallera com de la seua comissió. En 2024 va ostentar el càrrec de Fallera Major de la Falla Plaça Chicharro.
A més del seu paper representatiu, Claudia participa activament en la vida interna de la comissió, col·laborant en el llibret, en les carrosses i en totes aquelles tasques vinculades a l’organització i al dia a dia faller.
Sergio Blanco Gómez , pregoner infantil
El pregoner infantil serà Sergio Blanco Gómez , de 12 anys, alumne de l’IES Llombai i membre de la Falla Societat Cardenal Tarancón. Malgrat la seua curta edat, Sergio ha demostrat una implicació destacada en la festa, havent exercit com a president infantil de la seua comissió i participant activament en la vida fallera des de fa dos anys.
La regidora de Falles, Paloma Boix , ha subratllat que “la incorporació del pregó infantil és un pas natural en una ciutat amb una cantera fallera tan viva i compromesa com Burriana”. Així mateix, ha assenyalat que “ Claudia i Sergio representen dues mirades complementàries de la festa, unides per la il·lusió, l’arrelament i l’amor per les Falles”.





