Els treballs, amb un cost de 2.000 euros assumits per l’assegurança municipal, permetran restituir el mur perimetral sense afectar l’activitat del museu
L’Ajuntament de Vila -real ha iniciat les obres de reparació del tram del mur perimetral del Museu de la Ciutat Casa de Polo que separa el recinte d’una parcel·la privada, després dels danys ocasionats per la caiguda d’un arbre durant el fort episodi de vent registrat els dies 27 i 28 de gener.
Segons l’informe meteorològic elaborat sobre aquell episodi, Vila -real va patir ràfegues de vent de fins a 82 km/h, que podrien haver superat els 95 km/h en alguns punts del terme municipal, a conseqüència de la borrasca Hermínia. Aquestes condicions van provocar la caiguda d’un arbre al jardí del museu, que va impactar sobre el mur perimetral i en va causar danys estructurals.
Des de Serveis Públics es va mobilitzar immediatament el servei de jardineria municipal per a procedir a la retirada de l’arbre. Els treballs es van dur a terme tallant el tronc per parts, amb molta cura, evitant així la necessitat d’utilitzar grues i garantint que cap de les peces o elements patrimonials del jardí resultara afectat. La regidora de Serveis Públics i vicealcaldessa, Maria Fajardo, ha destacat que “davant el fort episodi de vent, des de Serveis Públics vam actuar de manera immediata per a retirar l’arbre caigut i assegurar la zona, minimitzant qualsevol risc i evitant danys al jardí del museu. Vull destacar la professionalitat del servei de jardineria municipal, que va treballar amb molta precisió per a garantir una intervenció segura”.
Gràcies a la col·laboració entre els departaments de Museus, Serveis Públics i Contractació, s’estan executant actualment els treballs per a la reconstrucció del mur, amb un cost d’uns 2.000 euros, assumits íntegrament per l’assegurança municipal. L’actuació no ha afectat el funcionament habitual del Museu de la Ciutat, que ha continuat obert amb total normalitat. Per la seua part, el regidor de Museus, Santi Cortells, ha recordat que “la caiguda de l’arbre va ser un incident fortuït provocat per un episodi meteorològic extraordinari i la coordinació entre els diferents departaments municipals ha permés garantir la seguretat del recinte i la protecció del nostre patrimoni”. Així, s’ha pogut resoldre de manera eficient aquest incident sense cap cost per als veïns i veïnes de Vila -real. L’Ajuntament agraeix la comprensió i disculpa les possibles molèsties ocasionades a les persones visitants del museu durant el temps que duren les obres.



