- Tallers, música, teatre, màgia, activitats taurines i tradicionals ompliran de diversió els carrers de Burriana del 29 d’agost al 13 de setembre
L’Ajuntament de Burriana, a través de la Regidoria de Festes, ha anunciat la variada programació d’activitats infantils per a les Festes de la Misericòrdia 2025. Un any més, s’ha dissenyat una completa agenda d’esdeveniments dirigida al públic infantil, amb propostes educatives, culturals i festives que busquen fomentar la participació de les famílies burrianenques.
Les activitats començaran el 29 d’agost amb la primera edició de la Entrada de Penyes Infantil, que marca l’inici de les festes per als més menuts. El dissabte 30 d’agost, a les 12.00 hores, s’inaugurarà l’exposició de minifalles, una mostra de creativitat que ret homenatge a una de les majors tradicions de la capital de la Plana Baixa. A la vesprada, a les 18.30 h, la Plaça de la Mercé acollirà una sessió de jocs de fusta tradicionals, una proposta per gaudir en família.
El diumenge 31 d’agost, a les 18.30 h, els més xicotets podran participar en un divertit bingo musical infantil. El dilluns 1 de setembre, la jornada festiva inclourà un emocionant correbous infantil de carretons embolats a les 21.55 h, adaptat per garantir la seguretat de tots els participants.
El dimarts 2 de setembre, la música serà la protagonista amb el concert de rock infantil “Los Intensos”, una actuació que promet fer vibrar al públic infantil amb cançons divertides i plenes de ritme. El dimecres 3, a les 11.30 h, se celebrarà el concurs infantil de dibuix taurí i el taller creatiu “Crea la teua divisa”, organitzats per la Federació Taurina. Eixa mateixa vesprada, a les 19.00 h, tornarà el correbous infantil. A la nit, a partir de les 22.30 h, es realitzarà un taller didàctic per aprendre a embolar un bou, seguit a les 23.00 h de les embolades infantils Maraya Xiqui.
El dijous 4 de setembre, els més menuts de la localitat gaudiran del III Festival de Màgia a les 18.30 h, un espectacle ple d’il·lusió i sorpreses. El divendres 5, a les 18.30 h, se celebrarà la Fira Karmesse, amb jocs i activitats per a totes les edats. El dissabte 6, a la mateixa hora, l’escenari acollirà un teatre musical infantil, un espectacle ple de música, color i diversió.
El diumenge 7 de setembre, la jornada matinal comptarà amb una divertida transhumància urbana a les 12.00 h, i a la vesprada s’organitzarà un taller de fanalets a les 18.30 h, culminant amb la desfilada de fanalets a les 23.00 h, un esdeveniment molt esperat que il·luminarà els carrers de Burriana combinant creativitat i tradició.
Per a tancar les activitats infantils, el dissabte 13 de setembre, a les 18.30 h, se celebrarà la tradicional Batalla de Flors, acompanyada per un paiporta i múltiples activitats per a xiquets i xiquetes.
La regidora de Festes, Paloma Boix , ha convidat totes les famílies a gaudir d’una programació que “està pensada per oferir a tots els públics una experiència inoblidable i plena de diversió durant les nostres festes, centrant-nos en la nostra cultura i tradicions”. Boix ha subratllat que “la infància és el futur de Burriana i mereix ser protagonista en les nostres festes grans”.