- El Consell Agrari Local demana la intervenció del Govern d’Espanya per a declarar el municipi com a zona catastròfica i obtenir recursos per a la seua recuperació
L’Ajuntament de les Alqueries ha decidit sol·licitar al Govern d’Espanya la declaració de zona afectada greument per una emergència de Protecció Civil, en virtut de la Llei 17/2015, després dels devastadors efectes de la calamarsada que va assotar el municipi el passat 12 de juliol. La mesura, adoptada per unanimitat en l’última reunió del Consell Agrari Local, cerca assegurar l’ajuda i els recursos necessaris per a la recuperació de les infraestructures i els sectors econòmics més afectats per aquest fenomen climàtic.
L’alcalde de les Alqueries, Antonio Gil , va destacar la importància de restablir la normalitat en les zones més colpejades per la tempesta. “Sol·licitar la declaració de zona catastròfica és el primer pas per a aconseguir els recursos que necessitem per a restablir la normalitat en el nostre municipi després d’un episodi d’aquesta intensitat que ha danyat tanta infraestructura», va afirmar l’alcalde.
La sol·licitud de la declaració de zona catastròfica és un pas clau en el procés de recuperació per a les Alqueries, que confia que el Govern d’Espanya proporcionarà els recursos necessaris per a reparar els danys i garantir la continuïtat de l’activitat agrícola a la regió.
Un altre dels punts tractats en la reunió del Consell Agrari Local va ser la reparació dels camins rurals, que es troben en mal estat després d’anys sense manteniment. “Són vies fonamentals en el nostre municipi, que han estat oblidades durant anys i hem de rehabilitar”, ha comentat l’alcalde.
Proliferació de conills: un problema en augment
Altre dels punts que es va abordar durant la reunió va ser la creixent problemàtica de la proliferació de conills en el municipi, un fenomen que ha anat en augment degut, en gran part, a l’abandó d’horts i terrenys agrícoles. L’impacte d’aquests rosegadors ha generat preocupació entre els membres del Consell Agrari Local, els qui van sol·licitar un pla d’actuació per a controlar aquesta plaga que amenaça l’agricultura local. Antonio Gil també es va referir a aquest problema durant la reunió, assenyalant que «l’abandó d’horts i terrenys agrícoles està afavorint la proliferació de conills, la qual cosa està afectant negativament la producció agrícola. Treballarem de la mà amb els agricultors per a implementar mesures eficaces de control i prevenció».