La regidora de Cultura de Vila -real, Dora Saura, ha presentat aquest matí la campanya Viu l’estiu al Termet 2025 que compta amb prop d’una trentena de propostes de tota mena. Saura ha apuntat que, com és habitual, la programació de l’Auditori Municipal es trasllada durant els mesos d’estiu a aquest paratge natural de la ciutat i que, de la mà de les regidories d’Ermita, Tradicions i Igualtat, s’ha conformat un programa complet amb activitats per a tots els públics, especialment pensades per als més menuts i per a famílies.
Encara que ja s’han iniciat algunes propostes com el taller de Taitxí i Txikung organitzat per la Regidoria d’Igualtat, el gruix de la programació arrancarà el juliol. Així, l’estrena pròpiament dita estarà a càrrec del Grup de Danses El Raval amb el Ball de plaça (dia 2, a les 22.00 hores) a la plaça del Pastoret, una cita que es repetirà cada dos dimecres durant els mesos de juliol i agost. I el primer diumenge del mes, el dia 6, tindrà lloc la Festa del Termet en honor a la Mare de Déu de Gràcia que, a partir de les 8.30 hores, celebrarà el rosari de la Divina Aurora , la missa i processó i que s’acomiadarà amb el tradicional repartiment d’orxata i fartons seguit de l’actuació de la UM La Lira.
Els dijous i els divendres estaran reservats al públic familiar. El dijous 10 de juliol, a les 20.00 hores, s’obrirà la proposta Musiquetes a l’ermita amb La fusa confusa a càrrec de Rosselles a tempo que també oferirà l’espectacle La factoria dels sons el 8 d’agost. No faltaran les propostes teatrals com Allò que ens uneix, espectacle d’objectes de La Matallina, el 18 juliol a les 20.00 hores; els sainets en valencià de Els XIII el 19 de juliol a les 22.30 hores o el teatre a l’ermita amb Iaios de HOP! Gestió teatral, a les 20.00 hores, el 31 de juliol.
Al mes de juliol també tindran lloc dos tallers creatius a càrrec de Onieva, espai creatiu: el primer, l’11 juliol, sota el títol Jo arbre, nosaltres bosc i el segon La meua maleta d’estiu, el 25 juliol. Ambdós tallers començaran a les 19.30 hores i estan dirigits a famílies i xiquets a partir de 6 anys. Un any més, el Plectre a la fresca cobra força amb una doble cita: l’11 de juliol, a les 22.00 hores, la plaça Major acollirà l’actuació de l’Orquestra Francesc Tàrrega mentre que el 13 de juliol, al migdia i en la plaça del Pastoret, serà el torn de l’Orquestra de Pols i Pua Gruppeto d’Ontinyent. I el circ tampoc faltarà en la programació estival de Vila -real amb una doble cita: el 24 de juliol, arribarà Vitae de Xa!Teatre i La Coquette de Kambahiota Troup, el 21 d’agost, totes dues a les 20.00 hores.
Agost arrancarà amb un taller de dansa a càrrec de l’Escola Municipal de Dansa (EMD), el dia 1, a les 18.30 hores; i un dia després, a partir de les 18.30 hores, tindrà lloc la Festa del fanalet amb la construcció del fanalet, un sopar de pa i porta, l’encesa dels fanalets i la volta del sereno. També hi haurà una proposta per al públic familiar, l’espectacle de marionetes, La rateta, de la companyia La Matallina, a les 20.00 hores, el 7 agost. La programació estival s’acomiadarà amb la música de la vila-realenca Luna Orleans que actuarà el 28 d’agost, a partir de les 20.00 hores, a la plaça del Pastoret.
El Museu Etnològic serà un altre dels espais destacats aquests mesos. Els que acudisquen a aquest paratge natural podran visitar-lo, també la coveta de la patrona, en diferents jornades i també s’han previst dos dies de visites guiades, el 26 de juliol i el 9 d’agost, en tots dos casos a les 19.30 hores i altres dos dies, el 17 de juliol i el 22 d’agost, es podrà descobrir el seu interior d’una forma lúdica gràcies a la dinamització teatral.
Tot i que el gruix de la programació tindrà lloc al Termet, el nucli urbà també acollirà algunes propostes com el tradicional concert de la UM La Lira la vespra de Sant Jaume , el 23 de juliol a les 22.30 hores, a l’església arxiprestal i hi haurà dues exposicions al Museu de la Ciutat Casa de Polo, “Donació de les obres artístiques de la família Broch” i “L’empremta del rei Jaume I a Vila -real: 1274-2024” que podran visitar-se concertant visita.