Ernesto Boixader Gozálvez va comprar el cotxe en 1963 i actualment, és el seu fill Ernesto i els seus nets, els qui mantenen el vehicle en perfecte estat
Gloria Fortea
Era el 27 de maig de 1957 quan es començava a fabricar l’automòbil que suposaria un punt d’inflexió i contribuiria a la motorització definitiva del país. Parlem del Seat 600, que amb una cilindrada de 633 m³ i una potència de 21,5 CV, podia arribar a una velocitat de 95 km/h. Un símbol de llibertat i autonomia que a Vila -real també es faria present a principis dels anys seixanta. Un d’aquells primers privilegiats que va poder conduir un Seat 600 de l’època al nostre poble va ser Ernesto Boixader Agustí, qui no ha dubtat a mostrar-nos el seu icònic vehicle, que cada any exhibeix en la Concentració de Seat 600 i vehicles clàssics que organitza l’AC Socarrats durant les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

Trobar-se amb un Seat 600 en l’actualitat és trobar-se amb una història, amb vivències plenes de nostàlgia i records inesborrables. “Aquest cotxe el va comprar el meu pare, Ernesto Boixader Gozálvez, en 1963”, afirma el seu propietari. “Però el més curiós és que el meu pare no sabia conduir”, admet Ernesto, que amb l’arribada del Seat 600 amb matrícula CS · 29343, va haver de treure el permís de conduir, com també farien després els seus germans.
Adquirir un vehicle d’aquestes característiques en aquell moment, no era fàcil, els terminis d’entrega eren prolongats, però en aquest aspecte, la família Boixader va tenir un gran avantatge. “El meu pare era director del Banco Hispano Americano a Vila -real”, explica. “I en aquell moment, aquesta entitat era sòcia de l’empresa Seat, per tant, tots els empleats del banc disposaven d’una preferència en l’entrega del vehicle quan l’adquirien”, recorda Boixader, qui no s’oblida d’aquell primer viatge familiar a Màlaga, amb cinc ocupants i l’equipatge.
Des d’aleshores, l’icònic cotxe dels Boixader, ha estat testimoni de la història de la família, ja que la dona d’Ernesto, Conchita, i també els seus quatre fills: Ernesto, José Manuel , Xavi i Julio, han gaudit de l’aventura de conduir un Seat 600, ha format part del seu dia a dia, de moltes jornades d’oci amb la família i amics… I a dia d’avui, tota la família pren cura de mantenir-lo en bon estat, conscients de la “relíquia” que és i del valor sentimental que per a tots ells suposa.

Més informació en la edició nº335 de la Revista POBLE.






