Compromís per Castelló ha demanat al govern de Begoña Carrasco que actue per dignificar l’escultura del Pregoner, amb l’objectiu de millorar-ne la visibilitat i posar en valor aquest element emblemàtic de la ciutat. Actualment, la presència de fanals i elements de senyalística situats just davant del monument dificulta que es veja correctament.
En aquest context, la regidora de Compromís Vera Bou ha visitat l’escultura junt amb José Juan Sidro, representant al Consell Rector de Festes, per traslladar la necessitat d’ordenar l’entorn del monument i dotar-lo d’una il·luminació més adequada. “Els fanals existents il·luminen principalment la calçada, mentre que l’escultura del Pregoner queda en penombra, especialment de nit. Amb una il·luminació adequada, el monument podria guanyar presència i dignitat”, ha assenyalat Bou.


Així mateix, Compromís assenyala que el monòlit explicatiu del Pregoner queda massa baix i fora del camp visual, fet que dificulta la seua lectura i el reconeixement del valor simbòlic d’aquest espai.
La coalició recorda que aquestes peticions ja es van traslladar al govern municipal en acabar les festes de l’any passat, amb la voluntat de retirar els elements que tapen parcialment l’escultura i facilitar que el Pregoner es puga veure amb claredat com a element simbòlic de la ciutat.
D’altra banda, Compromís considera especialment interessant impulsar, des de l’àrea de Turisme, un recorregut urbà senyalitzat que permeta recórrer Castelló a través de les gaiates, reforçant-ne la visibilitat, el relat festiu i l’atractiu cultural tant per a la ciutadania com per a les persones visitants.




