Castelló serà seu de la XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria, que se celebraran el 4 de novembre de 2025 en el Teatre Principal. La regidor de Turisme, Arantxa Miralles, ha presentat hui l’esdeveniment al costat del president d’Hostaleria Espanya, José Luis Álvarez Almeida, i el vicepresident de ASHOTUR, Luis Martí, destacant que aquesta cita, referent en l’àmbit gastronòmic nacional, “consolidarà a Castelló com a destinació turística i gastronòmica de primer nivell”
Un dels premiats en aquesta edició serà el CIPFP Costa de Flor del taronger, de Castelló, que rebrà el Premi a la Labor Formativa en reconeixement als seus més de cinc dècades formant a generacions de professionals de l’hostaleria, la restauració i el turisme. Aquest guardó posa en valor el talent i la qualitat de l’ensenyament hostalera a Castelló i reforça el vincle de la ciutat amfitriona amb l’esdeveniment
Castelló serà l’epicentre de l’hostaleria espanyola el pròxim 4 de novembre, quan el Teatre Principal aculla la XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria 2025, l’esdeveniment més important del sector a nivell nacional. La regidor de Turisme, Arantxa Miralles, ha presentat hui la cita al costat del president d’Hostaleria Espanya, José Luis Álvarez Almeida, i el vicepresident de ASHOTUR, Luis Martí, on han destacat la rellevància d’aquest esdeveniment i l’impacte que tindrà en la projecció turística i gastronòmica de la ciutat.
Miralles ha assenyalat que l’elecció de Castelló com a seu d’aquesta prestigiosa gala “és el resultat d’un treball constant i d’una aposta decidida per consolidar a la nostra ciutat com una destinació turística i gastronòmica de primer nivell”. L’edil ha destacat el paper del Patronat Municipal de Turisme i de ASHOTUR en la candidatura, subratllant que aquest assoliment “reflecteix l’eficàcia del model de col·laboració públic-privada que defineix la nostra política turística”.
La regidor ha recordat que aquesta designació s’emmarca en el nou Pla Estratègic de Turisme de Castelló, elaborat al costat de la Universitat Jaume I, que estableix el full de ruta del desenvolupament turístic de la ciutat per als pròxims anys. En aquest sentit, ha assenyalat que “volem que totes les institucions, associacions i empreses del sector remem en la mateixa direcció. Cada acció i cada esdeveniment han de contribuir a reforçar la marca Castelló i a projectar a l’exterior tot el que som capaços d’oferir”.
La XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria reunirà a Castelló als principals representants del sector: cuiners, restauradors, empresaris, productors, periodistes i professionals de la gastronomia que convertiran la ciutat en un punt de trobada imprescindible per a l’hostaleria espanyola.
Miralles ha posat en valor la gastronomia castellonenca com a eix prioritari de l’estratègia turística municipal, destacant que “genera identitat, cultura i ocupació”. En els últims anys, el Patronat de Turisme ha impulsat una programació sòlida i diversa amb iniciatives com el Mes de l’Arròs, les Jornades GastroGrao, el Concurs d’Arròs a Banda, la Ruta de la Tapa o la Ruta del Cigaló, entre altres, que han contribuït a posicionar a Castelló en el mapa culinari nacional i internacional.
La regidor ha volgut agrair expressament a ASHOTUR el seu “compromís, lleialtat i entusiasme”, així com a Hostaleria d’Espanya per “la seua confiança a Castelló per a acollir la XIX edició d’uns premis que reconeixen l’excel·lència, la innovació i la professionalitat d’un sector fonamental per al nostre país”.
Per part seua, el president d’Hostaleria Espanya ha assenyalat que “Castelló s’ha consolidat com un referent gastronòmic i turístic de primer nivell, i acollir la XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria reforça la seua projecció nacional i internacional. Aquesta ciutat ofereix excel·lència culinària i compromís amb la innovació i la qualitat en el sector, la qual cosa la converteix en l’escenari ideal per a reconéixer el talent i la professionalitat de l’hostaleria espanyola.»
A més, el vicepresident de ASHOTUR ha assenyalat que «hem actuat com a nexe per a aquesta fantàstica col·laboració entre el Patronat de Turisme, Hostaleria Espanya i tots els actors del sector, i estem molt agraïts per la confiança depositada a Castelló. Aquest esdeveniment posa de manifest el treball conjunt de tots els que apostem per enfortir l’hostaleria local i projectar la nostra ciutat com una destinació turística i gastronòmica de primer nivell.»
Reconeixement al talent i l’excel·lència del sector hostaler
Els Premis Nacionals d’Hostaleria són el resultat de la participació de les 52 associacions territorials que formen part d’Hostaleria d’Espanya, i reuneixen cada any a hostalers, empresaris, cuiners, periodistes i entitats compromeses amb potenciar i millorar el sector, construint el seu futur des de l’excel·lència.
En concret, amb aquests guardons el sector hostaler busca homenatjar, un any més, el treball, compromís i professionalitat d’establiments, empreses, institucions i persones que han destacat en aspectes clau com la innovació, la sostenibilitat, el suport a la cultura, el compromís amb les persones amb discapacitat o la responsabilitat social, entre altres. Es tracta de reconéixer la importància de generar referents que siguen un exemple a seguir dins del sector.
Els guanyadors d’enguany
En aquesta XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria s’han establit un total de 18 categories que reconeixen l’excel·lència, la innovació i el compromís social de professionals, empreses i institucions del sector.
Entre els guardonats estaran José Cobos Mena (Empresari Hostaler), Grup Vaquer (Empresa Hostalera), Restaurant Santa Ana (Empresa compromesa amb la responsabilitat social), Nectari Restaurant (Empresa compromesa amb les persones amb discapacitat), Gurmet Servei d’àpats & Esdeveniments (Empresa destacada en innovació), La Preba de la Sidra de Gascona (Promoció de la cultura i la gastronomia), Grup El Pòsit (Empresa compromesa amb la sostenibilitat), Pedro Sánchez “Pedrito” (Cuiner empresari) i Maikel Rodríguez Cortina (Professional de sala).
Així mateix, seran reconeguts Grup TATEL (Internacionalització), l’acció de l’hostaleria desplegada davant la DANA (Premi a la Concòrdia “José Luis Fernández Noriega”), Óscar Somoza Rodríguez -Escudero (Contribució a la millora del sector), Jonatan Armengol (Labor de difusió i comunicació), Guia Repsol (Institució), Cerveses Alhambra (Empresa proveïdora), Kino Martí nez (Promoció associativa en el sector) i Lolita (Reconeixement al client).
Cal destacar el reconeixement al CIPFP Costa de Flor del taronger, de Castelló, que ha rebrà el Premi a la Labor Formativa per les seues més de cinc dècades de treball formant a generacions de professionals de l’hostaleria, la restauració i el turisme. Un guardó que reforça el vincle d’aquesta edició amb la ciutat amfitriona i posa en valor el talent i la qualitat de l’ensenyament hostalera castellonenca.
Castelló es convertirà en la capital nacional de l’hostaleria el pròxim 4 de novembre amb la XIX edició dels Premis Nacionals d’Hostaleria 2025


