Nules es prepara per a un mes intens d’activitats, emocions i tradició. Aquest cap de setmana arranquen les festes de Sant Roc a les platges de Nules, preludi de les festes patronals de Sant Bartomeu a la vila, que tindran lloc del 22 al 31 d’agost. Sota el lema “Nules batega”, el municipi ofereix una programació amb més de 200 actes on escollir.
Sant Roc, festa a la vora de la mar
Del 2 al 16 d’agost, les platges de Nules seran escenari d’activitats per a tots els gustos. Des de la XX Travessia Marítima fins al cinema infantil a la terrassa de l’Estany, passant per concerts, tallers i espectacles familiars. Un dels actes més emblemàtics serà la Festa dels Fanalets, amb cercavila, cabuts, música i llegendes a la llum dels melons il·luminats.
No faltaran els actes taurins, amb vaques, bous cerrils i embolats, ni tampoc la programació cultural, amb actuacions com el tribut a Rocío Dúrcal o el concert de Laia Pizà. L’esport també tindrà el seu espai amb la tradicional Volta a Peu Sant Roc, curses infantils i tornejos de pesca.
La jornada del 16 d’agost, festivitat de Sant Roc, estarà marcada pels actes religiosos amb missa, processó i la benedicció i passada de bescuits, que culminaran amb un espectacular castell de focs artificials a la platja del Bovalar.
Sant Bartomeu, la festa gran
Les festes patronals en honor a Sant Bartomeu començaran el 22 d’agost amb la tradicional crida de festes, la festa de la bromera i les primeres discomòbils. El casall de la tapa serà centre neuràlgic de l’ambient gastronòmic i musical, amb actuacions com Bella Donna, Tokyo Band, Sonakay o Poetas del Silencio.
Els bous per la vila seran protagonistes cada vesprada amb 10 bous patrocinats per l’Ajuntament i per les penyes, a més dels embolats que ompliran les nits de foc i expectació. També es recupera enguany el concert de fi de festes, amb l’actuació d’Efecto Pasillo la nit del 30 d’agost, seguida d’una macro discomòbil.
Per als més menuts, hi haurà parc infantil, tallers i espectacles com el Circ Piruleta o l’entrada de carretons. I per a la gent major, es manté el tradicional ball i la Nit de Ronda.
Els actes religiosos culminaran el 24 d’agost amb la missa i processó en honor a Sant Bartomeu, símbol de la identitat i el fervor del poble.
Presentació i repartiment del llibert
Aquestes festes són el fruit de la implicació d’associacions, penyes i col·lectius que, any rere any, fan de Nules un referent en la celebració popular. En paraules de la regidora de Festes, Blanca Silvestre, “hem reforçat la participació local i diversificat l’oferta per arribar a tots els públics. ‘Nules batega’ vol dir això: un poble viu, participatiu i orgullós de les seues arrels”.
La regidora, acompanyada per l’alcalde David García i la reina de la Vila 2025, Laura Gómez Recatalá, ha presentat la programació i ha encapçalat el tradicional repartiment del llibret de festes entre els veïns. Un ritual que anuncia que arriben ja les festes de la Vila .