El govern municipal de PP i Vox veta la compareixença de Fortuño que demanaven els valencianistes per a explicar l’informe encarregat per a eliminar l’exclusivitat en valencià del nom de la ciutat
Garcia: “Begoña Carrasco vol canviar el topònim d’esquenes a la ciutat, no només l’informe del tècnic de normalització lingüística contradiu el de Santiago Fortuño i defensa la denominació exclusiva en valencià, sinó que l’encàrrec del govern no té cap suport acadèmic, científic ni social»
El govern ha desestimat la petició de Compromís demanant la compareixença de Santiago Fortuño, autor de l’informe encomanat per Begoña Carrasco i Vox per a eliminar la denominació exclusiva de Castelló en valencià. Segons ha declarat el portaveu de la formació valencianista a l’Ajuntament de Castelló, ”el nom de la nostra ciutat és Castelló, és una cosa que tot el món sap, ho sap el món acadèmic i ho sap la societat i per això la postura sectària i partidista de l’alcaldessa Begoña Carrasco està començant a tindre la resposta”.
La resposta de la que parla Garcia té a veure amb l’informe elaborat per part del tècnic municipal que rebutja la proposta del Partit Popular, però també amb un escrit de la Fundació Germà Colón que deixa clar i desautoritza Fortuño. El portaveu ha assegurat que “altres respostes vindran del món acadèmic i de la societat castellonenca perquè rebutgen aquesta proposta que no representa la història de la nostra ciutat”.
Garcia ha acusat el govern de “voler canviar el topònim d’esquenes a la ciutat” amb “un document que no només no aporta cap prova sinó que tampoc aporta cap justificació per a fer el que pretenen, no ha tingut ni la sensibilitat per a redactar-lo en llengua valenciana i, a més a més, cap dels documents que l’acompanyen és de Castelló”. L’edil ha posat en dubte la validesa de l’informe elaborat per Fortuño perquè «és un bon catedràtic en literatura i també en dret, però el que diu el decret de regulació dels criteris i procediment per al canvi de denominació dels municipis és que ha de ser un expert en lingüística el que s’encarregue del document on s’exposen detalladament els fonaments històrics i lingüístics.
Per al portaveu, la negativa del govern a que Fortuño explique el seu informe vol dir que ni ells mateixa es creuen els arguments que aporta”. “S’ha demostrat que tenim un govern que no va de cara, que tot allò que exigia Carrasco estant a l’oposició ara no val res”, ha afegit Garcia. Des de Compromís afirmen que «el que estàn fent PP i Vox és una persecució al valencià i a la història de la ciutat de Castelló unicament per motius partidistes i dogmàtics” pel fet de voler eliminar la denominació exclusiva en valencià del topònim de Castelló.